Nabídka pro každého
Nabídka stavebních spojovacích materiálů je mimořádně široká, stejně jako konfekce, do které byla zabalena. Dříve oblíbené papírové tašky dnes doplnily kartonové krabice, blistry, sáčky. Barevné obaly lákají k nákupu, ale nejen to. Obsahují důležité informace, užitečné při efektivní práci.
Konfekce, tedy vizuální vzhled obalů produktů, reaguje na potřeby a požadavky zákazníků. Protože zákazník je příjemcem informací uvedených na obalech produktů, měl by výrobce znát jeho potřeby a přesně na ně reagovat. Za tímto účelem rozdělujeme zákazníky do jednotlivých skupin, z nichž každá má své specifické zájmy.
PROFESIONÁLOVÉ
Jsou to stavební dodavatelé, kteří znají nabídku a vědí, jaký produkt hledají. Jejich výhodou je, že s většinou produktů pracují denně, a informace na etiketě, kromě otázky výběru, jsou pro ně méně důležité. Dodavatelé preferují hromadné obaly, které plní přepravní funkci. Většinou jde o kartony a kbelíky. Z důležitých informací by měl obal obsahovat typ, velikost a množství produktu v balení. Často si zákazníci vybírají také váhové zboží (které si sami zváží), díky čemuž si mohou vybrat správné množství produktu podle svých potřeb.
Klíčové jsou informace na regálech a vhodná navigace. V široké nabídce a spektru informací je důležité, aby zákazník rychle a jednoduše našel regál s předměty, o které má zájem.
KUTIL
Milovníci domácích stavebních prací nejsou denně spojeni se stavebním ruchem, ale mají rozvinuté pracovní dovednosti a jsou ochotni sami realizovat i složité práce. Kutilové očekávají znalosti obsažené v informační grafice a krátkých popisech na obalech produktů. Proto balení obsahuje informace o samotném produktu, stejně jako o jeho správné montáži a určeném použití. Tato skupina má spíše zájem o menší balení. Důležitým prvkem expozice je také navigace, zejména ta, která nabízí řešení montážních problémů.
SPOTŘEBITEL
Zákazníkem je často člověk, který příležitostně provádí jednoduché domácí práce a hledá produkty, které přesně odpovídají jeho požadavkům. Jednoduché práce, jako například zavěšení obrazu, mohou provést sami, pokud prodejce a výrobce zajistí odpovídající podporu. Nejkomfortnějším typem podpory je rozhovor a přímé poradenství, ale když to není možné, hlavní roli hraje vizuální stránka obalu. Spotřebitelé si vybírají obaly, které obsahují vypočítaný, nepříliš velký počet produktů. Obal by měl obsahovat základní informace, jako je účel použití výrobku, jeho rozměry, podklad, pro který je určen, a zatížení, které unese. Informace, která usnadňuje práci, je také způsob nebo způsoby montáže.
Úloha výrobce a distributora
Význam informací, které výrobce uvádí na obalu, může podněcovat nebo odrazovat od nákupu. Navíc tyto informace mohou rozhodnout o úspěchu stavebního projektu. Jedno je jisté, bez ohledu na segmentaci zákazníků má výrobce vůči svým zákazníkům informační povinnost. K základním informacím o parametrech produktů se vyplatí přidat praktické poznatky a doporučení pro správnou montáž.
Zákazník, který se vrací k nabídce, si vědomě nebo podprahově všimne pokusů spojit určité informace s produkty. Příkladem je označení jednotlivých druhů podkladů vhodnými barvami. V určitém okamžiku podvědomě hledáme řešení, které je pro nás vizuálně vhodné.
V nabídce Klimas Wkręt-met byly zelenou barvou označeny produkty univerzální, určené pro různé druhy podkladů. Tento typ výrobku je nejvhodnější, pokud nemáme zkušenosti nebo znalosti o materiálu, ze kterého byla vyrobena například stěna. Jinak je tomu v případě modré barvy, kterou jsou označeny plné podklady, jako beton nebo plná cihla, stejně jako pórobetonové tvárnice. Plné podklady se vyznačují kompaktní strukturou a často jsou dodatečně vyztuženy výztužemi (nosné stěny a překlady). Sádrokarton je podklad označený v nabídce Klimas Wkręt-met oranžovou barvou, zatímco dřevo žlutou barvou. Ocelový podklad je označen šedou barvou.
To, co se na první pohled může zdát jen estetickým opatřením, se v okamžiku koncentrace stává důležité a usnadňuje výběr produktu. Při dalších návštěvách je to usnadnění, které zákazníci ocení.
Informace týkající se způsobu montáže produktu jsou velmi důležité, zejména pro začátečníky. Pokud obrázek není dostatečným nosičem montážních informací, vyplatí se uvést místo vhodné k prohloubení znalostí dodavatele. Obaly obsahují QR kód, který uživatele nasměruje na příslušnou webovou stránku, která obsahuje podrobné informace o montáži, stejně jako podpůrné materiály, jako jsou videa a specifikace.
Umístění vhodných informací na obalech a etiketách není kosmetický, ale informační postup. Samozřejmě, atraktivně vypadající nabídka vybízí k nákupu a upoutává pozornost, ale co je důležitější, umožňuje snadný a rychlý výběr vhodných technik upevnění. Klimas Wkręt-met vychází vstříc požadavkům zákazníků a odpovídá na jejich otázky a pochybnosti také formou nové konfekce produktů.